Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Dla uczniów szkół podstawowych:
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-09-05 15:02:16 przez Tomasz Jendraszak
Akapit nr - brak tytułu
Dla uczniów szkół podstawowych:
- Diagnoza trudności szkolnych oraz rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego dzieci.
- Diagnoza i terapia wad wymowy i zaburzeń mowy
- Indywidualna i grupowa terapia pedagogiczna (np. trening ortograficzny, zajęcia korekcyjno - kompensacyjne)
- Punkt konsultacyjny dla uczniów z dysleksją
- Indywidualne zajęcia stymulujące rozwój poznawczy i emocjonalno – społeczny dziecka
- Indywidualna terapia psychologiczna – zaburzenia emocjonalne: depresja dziecięca, zaburzenia obsesyjno – kompulsywne, zaburzenia powstałe w wyniku przemocy, traumy, lęki, moczenie nocne, samookaleczenia, wykorzystanie seksualne, obniżona dojrzałość społeczna, zaburzenia jedzenia.
- Grupowe zajęcia psychoedukacyjne o różnorodnej tematyce i integracyjne dla zespołów klasowych (np. „Warsztaty skutecznego uczenia się”, „Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym”)
- Treningi grupowe (np. trening umiejętności społecznych dla uczniów klas IV-V)
- Trening Zastępowania Agresji
- Nauka pisania na maszynie pismem Braillea, nauka czytania znaków Braillea
- Badania przesiewowe w placówkach w zakresie profilaktyki zaburzeń rozwoju mowy
- Badania przesiewowe słuchu, mowy i wzroku prowadzone Platformą do Badania Zmysłów
- Badania przesiewowe w szkołach w zakresie ryzyka zaburzeń dyslektycznych
- Badania przesiewowe w szkołąch w zakresie ryzyka dyskalkuli
- Interwencja kryzysowa – indywidualna i grupowa pomoc dla osób po traumatycznych przeżyciach, świadków i uczestników wypadków, świadków i ofiar przemocy; praca nad problemami śmierci bliskich, chorób terminalnych, zachowań suicydalnych oraz innymi…
- Mediacje rodzinne, mediacje nauczyciel-rodzic, mediacje nauczyciel- uczeń, mediacje rówieśnicze
- „Równe szanse” – program dotyczący wspomagania rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży (współpraca ze studentami wolontariuszami)
- Terapia metodą EEG Biofeedback
- Rozpoznawanie zainteresowań zawodowych (zajęcia grupowe)
- Warsztaty integrujące zespół klasowy – „Poznajmy się”
- Warsztaty skutecznego uczenia się.
- Trening twórczości ( oferta dla zespołów klasowych lub osób zainteresowanych ).
- Porady indywidualne dotyczące wspierania rozwoju twórczości.
Dla rodziców, pedagogów, wychowawców, nauczycieli, psychologów szkolnych szkół podstawowych:
- Sieć współpracy samodokształcania dla pedagogó szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- Sieć współpracy dla psychologów szkolnych
- Indywidualna psychoedukacja dla rodziców (np. na temat: podniesienia jakości sprawowania funkcji rodzicielskich, stymulacji rozwoju dzieci, wsparcia psychologicznego i pedagogicznego)
- Indywidualne konsultacje dla rodziców dotyczące rozwoju mowy ich dzieci
- Doradztwo i konsultacje psychologiczne dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych
- Warsztaty dla rodziców – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”, powarsztatowa grupa wsparcia dla rodziców
- Warsztaty dla rodziców dzieci z ADHD – „Warsztaty dla Dobrych Rodziców”, powarsztatowa grupa wsparcia dla rodziców
- Warsztaty dla nauczycieli – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”
- Warsztaty i prelekcje dla nauczycieli – „ Jak pracować z uczniem z ADHD”
- Dyżury psychologów i pedagogów poradni na terenie placówek w celu dostarczania rodzicom wiedzy na temat potrzeb rozwojowych dziecka oraz wskazań dotyczących sposobów ich zaspokajania, a także wspierania rodziców w sytuacjach trudnych i kryzysowych
- Warsztaty dla nauczycieli klas I-III - „Uczeń z zaburzeniami mowy, jak kształtować słowne komunikowanie się i dostosowywać wymagania edukacyjne”
- Terapia rodzin
- Rady szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli o różnorodnej tematyce na terenie szkół np.: „Wypalenie zawodowe”, „Motywowanie uczniów do nauki”
- Prelekcje dla rodziców i nauczycieli o różnorodnej tematyce
- Prelekcje dla rodziców i nauczycieli w celu propagowania wiedzy związanej z diagnozą i terapią metodą integracji sensorycznej
- Indywidualne porady i konsultacje dla rodziców uczniów zdolnych lub mających trudności w nauce
- Uczestnictwo w radach pedagogicznych szkół
- Punkt konsultacyjny dla rodziców dzieci z dysleksją
- Udział pracowników pedagogicznych w zespołach planujących i koordynujących udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
- Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców „ Rodzeństwo bez rywalizacji”, „Jak rozmawiać z nastolatkiem”
- Prelekcje dla rodziców i nauczycieli dotyczące wspierania uczniów utalentowanych.