Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Dla młodzieży klas II i III gimnazjum

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-09-05 15:02:24 przez Tomasz Jendraszak

Akapit nr - brak tytułu

Dla młodzieży klas II i III gimnazjum
  1. Diagnozowanie przyczyn trudności w uczeniu się, zaburzeń zachowania, trudności wychowawczych, zaburzeń emocjonalnych.
  2. Indywidualna terapia psychologiczna - zaburzenia emocjonalne: depresja, zaburzenia obsesyjno – kompulsywne, zaburzenia powstałe w wyniku przemocy, traumy, lęki, moczenie nocne, samookaleczenia, wykorzystanie seksualne, obniżona dojrzałość społeczna, zaburzenia snu, zaburzenia jedzenia.
  3. Terapia pedagogiczna (np. trening ortograficzny, instruktaż pracy samokształceniowej w zakresie poprawnej pisowni, terapia indywidualna uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce)
  4. Diagnoza twórczości u młodzieży
  5. Porady i konsultacje w punkcie konsultacyjnym dla dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem i niedostosowaniem społecznym
  6. Zajęcia psychoedukacyjne integrujące zespoły klasowe
  7. Zajęcia psychoedukacyjne - „Warsztaty skutecznego uczenia się”, „Warsztaty skutecznego uczenia się języków obcych”, „Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym”
  8. Warsztaty dla uczniów z zakresu rozpoznawania swojego potencjału i radzenia sobie z trudnymi emocjami
  9. Grupowe zajęcia warsztatowe aktywizujące uczniów do wyboru zawodu - „Kim będę”
  10. „Równe szanse” – program dotyczący wspomagania rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży (współpraca ze studentami wolontariuszami)
  11. Terapia metodą EEG Biofeedback
  12. Interwencja kryzysowa – grupowa i indywidualna pomoc dla osób po traumatycznych przeżyciach, świadków i uczestników wypadków, świadków i ofiar przemocy; praca nad problemami śmierci bliskich, chorób terminalnych, zachowań suicydalnych oraz innymi…
  13. Indywidualna diagnoza preferencji zawodowych dla uczniów niezdecydowanych oraz wymagających specjalistycznego wsparcia ze względu na ograniczenia wynikające z dysfunkcji zdrowotnych oraz obniżonych możliwości intelektualnych
  14. Diagnoza i terapia wad wymowy i zaburzeń mowy
  15. Zajęcia socjoterapeutyczne, rozwijające umiejętności interpersonalne i kształtujące postawy asertywne
  16. Grupowe zajęcia psychoterapeutyczne dla młodzieży z problemami emocjonalnymi
  17. Warsztaty myślenia twórczego dla zespołów klasowych
  18. Trening twórczości ( oferta dla zespołów klasowych lub osób zainteresowanych )
Dla rodziców, pedagogów, wychowawców, nauczycieli oraz psychologów szkolnych:
  1. Indywidualne konsultacje dla wychowawców, nauczycieli i rodziców w sprawie omawiania szkolnych problemów uczniów (np. w sprawie dostosowywania wymagań edukacyjnych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwiające pomoc w określeniu zasobów dziecka i podejmowaniu właściwych działań do ich pełnego rozwoju)
  2. Indywidualne porady i konsultacje dla rodziców uczniów zdolnych lub mających trudności w nauce
  3. Warsztaty i wykłady dla nauczycieli z zakresu pracy z dzieckiem z ADHD
  4. Terapia rodzin
  5. Poradnictwo rodzinne – psychoedukacja z zakresu problematyki rodzinnej
  6. Punkt konsultacyjny dla rodziców dzieci zagrożonych uzależnieniem i niedostosowaniem społecznym
  7. Uczestnictwo w radach pedagogicznych szkół
  8. Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkół gimnazjalnych
  9. Prelekcje dla rodziców – „Kształtowanie postaw zawodowych dzieci”(na terenie szkoły)
  10. Uczestnictwo w zespołach ds. podniesienia efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( na zaproszenie przewodniczącego zespołu)
  11. Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”
  12. Prelekcje dla rodziców:
    • „ Kary i nagrody w wychowaniu”
    • „Prawidłowości rozwojowe okresu adolescencji”
    • „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u młodzieży w okresie dorastania”
    • „Jak budować dobre relacje z synem i córką?”
    • inne – adekwatne do zgłoszonych potrzeb.
  13. Konsultacje dla nauczycieli uczących uczniów przewlekle chorych, dotyczące specyficznych potrzeb edukacyjnych wynikających ze specyfiki chorób.
  14. Prelekcje dla rodziców i nauczycieli dotyczące wspierania uczniów utalentowanych.
  15. Porady indywidualne dla rodziców dotyczące wspierania rozwoju twórczości.