Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Dla młodzieży klas II i III gimnazjum
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2014-09-05 15:02:24 przez Tomasz Jendraszak
Akapit nr - brak tytułu
Dla młodzieży klas II i III gimnazjum
- Diagnozowanie przyczyn trudności w uczeniu się, zaburzeń zachowania, trudności wychowawczych, zaburzeń emocjonalnych.
- Indywidualna terapia psychologiczna - zaburzenia emocjonalne: depresja, zaburzenia obsesyjno – kompulsywne, zaburzenia powstałe w wyniku przemocy, traumy, lęki, moczenie nocne, samookaleczenia, wykorzystanie seksualne, obniżona dojrzałość społeczna, zaburzenia snu, zaburzenia jedzenia.
- Terapia pedagogiczna (np. trening ortograficzny, instruktaż pracy samokształceniowej w zakresie poprawnej pisowni, terapia indywidualna uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce)
- Diagnoza twórczości u młodzieży
- Porady i konsultacje w punkcie konsultacyjnym dla dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem i niedostosowaniem społecznym
- Zajęcia psychoedukacyjne integrujące zespoły klasowe
- Zajęcia psychoedukacyjne - „Warsztaty skutecznego uczenia się”, „Warsztaty skutecznego uczenia się języków obcych”, „Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym”
- Warsztaty dla uczniów z zakresu rozpoznawania swojego potencjału i radzenia sobie z trudnymi emocjami
- Grupowe zajęcia warsztatowe aktywizujące uczniów do wyboru zawodu - „Kim będę”
- „Równe szanse” – program dotyczący wspomagania rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży (współpraca ze studentami wolontariuszami)
- Terapia metodą EEG Biofeedback
- Interwencja kryzysowa – grupowa i indywidualna pomoc dla osób po traumatycznych przeżyciach, świadków i uczestników wypadków, świadków i ofiar przemocy; praca nad problemami śmierci bliskich, chorób terminalnych, zachowań suicydalnych oraz innymi…
- Indywidualna diagnoza preferencji zawodowych dla uczniów niezdecydowanych oraz wymagających specjalistycznego wsparcia ze względu na ograniczenia wynikające z dysfunkcji zdrowotnych oraz obniżonych możliwości intelektualnych
- Diagnoza i terapia wad wymowy i zaburzeń mowy
- Zajęcia socjoterapeutyczne, rozwijające umiejętności interpersonalne i kształtujące postawy asertywne
- Grupowe zajęcia psychoterapeutyczne dla młodzieży z problemami emocjonalnymi
- Warsztaty myślenia twórczego dla zespołów klasowych
- Trening twórczości ( oferta dla zespołów klasowych lub osób zainteresowanych )
Dla rodziców, pedagogów, wychowawców, nauczycieli oraz psychologów szkolnych:
- Indywidualne konsultacje dla wychowawców, nauczycieli i rodziców w sprawie omawiania szkolnych problemów uczniów (np. w sprawie dostosowywania wymagań edukacyjnych dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwiające pomoc w określeniu zasobów dziecka i podejmowaniu właściwych działań do ich pełnego rozwoju)
- Indywidualne porady i konsultacje dla rodziców uczniów zdolnych lub mających trudności w nauce
- Warsztaty i wykłady dla nauczycieli z zakresu pracy z dzieckiem z ADHD
- Terapia rodzin
- Poradnictwo rodzinne – psychoedukacja z zakresu problematyki rodzinnej
- Punkt konsultacyjny dla rodziców dzieci zagrożonych uzależnieniem i niedostosowaniem społecznym
- Uczestnictwo w radach pedagogicznych szkół
- Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkół gimnazjalnych
- Prelekcje dla rodziców – „Kształtowanie postaw zawodowych dzieci”(na terenie szkoły)
- Uczestnictwo w zespołach ds. podniesienia efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( na zaproszenie przewodniczącego zespołu)
- Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały? Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”
- Prelekcje dla rodziców:
- „ Kary i nagrody w wychowaniu”
- „Prawidłowości rozwojowe okresu adolescencji”
- „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u młodzieży w okresie dorastania”
- „Jak budować dobre relacje z synem i córką?”
- inne – adekwatne do zgłoszonych potrzeb.
- Konsultacje dla nauczycieli uczących uczniów przewlekle chorych, dotyczące specyficznych potrzeb edukacyjnych wynikających ze specyfiki chorób.
- Prelekcje dla rodziców i nauczycieli dotyczące wspierania uczniów utalentowanych.
- Porady indywidualne dla rodziców dotyczące wspierania rozwoju twórczości.